Державний злочин у системі освіти?
Цьогорічне державне тестування ненароком виявило доволі неприємну проблему української системи освіти. Виявляється, в Україні є школи, випускники яких не знають державної мови в обсязі, достатньому для проходження тестування. Не знають вони української мови не тому, що нездібні її опанувати- такий результат гарантує програма вивчення мови. Йдеться про так звані школи з національною мовою викладання. Саме вони, батьки випускників цих шкіл вимагають тестування національними мовами. Мотивувати це можна чим завгодно, хоч правами національних меншин, хоч правами людини, але великої державної проблеми замаскувати не вдасться. Система освіти впродовж років незалежності створила неоднакові для всіх громадян умови вивчення державної мови. Проблема виникла з вини попередніх міністрів освіти, керівників гуманітарних відомств, голів урядів і звичайно ж –політиків.. Деяка частина молодих громадян нашої держави свідомо і програмно позбавлені конституційного права повноцінно оволодіти державною мовою. Стосовно цих молодих людей це виглядає як цинічний злочин, адже без досконалого оволодіння державною мовою вони не зможуть досягнути високого соціального статусу, не зможуть бути успішними в громадському і політичному житті, бізнесі. Це тільки зовні виглядває, що скрізь у престижних галузях суспільної діяльності домінує російська. Це тимчасова ситуація, яка розвіється як дим водночас з останніми ознаками колоніального стану України.
Сучасні політичні протиріччя і боротьба свідчать про важкий, але неухильний процес звільнення України з-під чужої опіки і чужого впливу. Скоро Україна стане однією з успішних європейських держав з власним потужним культурним полем і європейськими громадянами, які не матимуть проблем із знанням мов і шануватимутть мову держави. Скажете – фантастика, або на інтернетфорумному сленгу : «сумашедший бред аффтара»? Якщо нормальне бачення статусу громадянина “бред”, то що ж тоді є обмеження конституційного права громадянина досконало опанувати державну мову? Злочином проти конституційного ладу, а якщо це вчинено свідомо чиновником при виконанні службових обов’язків – це державна зрада з метою ослаблення української держави перед її світовими партнерами і конкурентами, тобто посібництво в колонізації України, що має наслідком пониження життєвого рівня мільйонів простих громадян, які й не здогадуватимуться звідки їм таке. Це не чорний гумор, адже кожен з нас міг дізнатись про проблеми з українською в так званих угорських школах Закарпаття , в селах, про які журналісти розповідали - “донедавна на сільрадах висіли українські і угорські прапори” . Ніхто не уточнив, що на державних будівлях мають висіти тільки державні прапори, але це лиш деталь. Головне інше - в школах вчать українську за скороченими програмами, що ставить випускників у невигідне, дискриміноване становище на тестуваннях для вступу у вищі навчальні заклади України. А може ці школи за бюджетні кошти готують не молодих громадян України, а потенційних заробітчан чи емігрантів в сусідню Угорщину чи Румунію? Ні Конституція, ні законодавство України не предбачають функціонування в нашій державі угорських, молдавських чи російських шкіл. Всі школи, навіть приватні, за статусом є українськими. В усіх школах вивчення мови культури національних меншин чи поглиблене опанування математикою чи англійською мовою не повинно негативно позначатись на основній меті загальної освіти- вихованні повноцінного українського громадянина. Повноцінний громадянин –це людина з однаково сучасним, активним і патріотичним баченням власної держави незалежно від особистої національної приналежності і регіону походження, людина, яка поважажє національну історію, символи та інститути держави незалежно від ставлення до осіб при владі і знає ще й власні конституційні обов’язки окрім переліку прав людини.
Якщо система освіти мовами меншин більше нагадуватиме освіту у відповідних іноземних школах, які громадяни і з яким настроєм вийдуть із стін цих шкіл, як вони будуватимуть Україну ?
Закладаючи мовну міну під систему державної освіти у вигляді дискримінації державної мови, піднімаючи галас за другу державну мову, ті, що звикли бути “завжди зверху”, старанно вчать власних дітей української і англійської з розрахунку, щоб вони потім замінили їх на керівних місцях і посадах в бізнесі, політиці, владі...Колотнеча з мовою потрібна політикам тільки для баламучення простих людей, щоб легше ними управляти, щоб вони не знали, чиїх батьків діти і натовпом ходили недовченими заробітчанами по Європі чи опинялись перед закритими дверима вищої освіти з готовими плакатами цих політичних сил..
Вступити до вузу наступного року буде складніше< Попередня | Наступна >Інтернет-нащадки лейтенанта Шмідта |
---|
Схожі статті
Новини з дружніх сайтів
-
Українці з Естонії передали біженцям зі Сходу та Криму чотири вантажівки з одягом
25 грудня, до Івано-Франківська прибула вантажівка з гуманітарною допомогою, яку для родин військових та переселенців зібрала українська діаспора в Естонії.…
-
Григорій Штонь: “Чи для Бога все ясно щодо майбутнього не одної лише України”
Наш співрозмовник – видатний український письменник і вчений-мовознавець, лауреат Шевченківської премії Григорій Штонь. За…
-
Молодь дарувала депутатам цеглу, соски та солдатиків
11 грудня молоді активісти подарували партіям 5 коробок з різноманітними подарунками та побажали старим та новим обранцям пам’ятати про…
-
Молодь подарує депутатам соски
11 грудня, у вівторок, 13:00, в Києві біля Верховної Ради України (Грушевського, 5) зі сторони Маріїнського парку громадянська кампанія…
-
Переможці відкритого конкурсу «У вінок Кобзареві»
3 березня цього року відбувся традиційний для Львівської політехніки вечір-конкурс на краще читання поезій Т.Г.Шевченка «У вінок Кобзареві». Цього року…
-
Нагородження переможців Шевченківських читань «У вінок Кобзареві»
До уваги учасників Шевченківських читань «У вінок Кобзареві»!
Нагадуємо, що нагородження цьогорічних переможців і учасників конкурсу, що відбувся у…